neděle 23. dubna 2017

Poklidné dny....

...po nečekané smrti dědy se mi dlouho nechtělo nic a už vůbec ne vkládat sem na blog.Jsou s babi zase spolu a nikdy jim nepřestanu být vděčná co pro nás udělali, co všechno mě a moje sestry naučili .


Ale život plyne dál a jak nám začal rok smutně a neustále se něco řešilo, tak nastaly klidné dny .
Jsem více doma a nikam se mi vůbec nechce. Užívám si každé chvíle a nejvíce jsem v kuchyni což je u mě co říct, nejsem zrovna velká kuchařka. Pořád hledám dobré recepty a dnes jsem zkusila skvělý křehký koláč s jablky a protože měl úspěch, trochu mě to nakoplo zase sem zajít a vložit recept.
Každý si mrmláme na hrozné počasí a tak o to víc se mi z té naší stodoly nechce:)
Vtěsnám se na okno, které jsem původně plánovala hluboké sedací, ale pak vyhrála naše špaletová,což jsem při těch hrozných větrech moc ráda. Tak už to není ono, ale i tak se kochám. Třeba pohledem na srnky, které jsem se snažila vyfotit, ale ne a ne najít foťák takže až, když utekly téměř stranou se mi je podařilo vyfotit, ale nevím jestli je tam někdo vidíte. Přemýšlíme o krmelci třeba by se k nám naučili pravidelě chodit. Už je na čase dělat pampeliškový med, pustili jste se letos do něj? Já jdu na to zítra, těším se jako malá holka.

Tak teď vám jdu napsat ten recept a přeji dobrou chuť.Lenka







Recept na jablkový koláč z Normandie:

bude to znít maličko složitě,ale asi to má své důvody,
budete potřebovat formu 22až26cm velkou,tu vymažete změklým máslem a dáte do lednice.Troubu předehřát na 170 stupňů.


-nejdříve si oloupejte 3 střední jablka,nakrájejte a vykrojte jadřince a na osminky, pokapejte je šťávou z jednoho citrónu
a dejte také do lednice


na těsto potřebujete:


250g hl.mouky
150g chlazeného másla nakrajené na kostičky
1 vejce trochu našlehané
50g cukru krupice
1-2 kapky van.extraktu nebo esence


a připravte si smetanovou polevu.vše trochu umixovat:


200ml smetany dnes jsem dala 12% a byla dobrá
2x vejce
1x žloutek
60g krupice cukr
lžička mleté skořice


těsto zpracujeme a opatrně pomocí válečku přeneste do studené formy,pozor ať nemáte zbytečně vduchové kapsy.
hezky okrojíte kolem dokola,zbylé těsto jsem ještě upekla v malé formě srdíčko
formu s těstem dejte na 10min do mrazáku
pak vyndáte, vložíte jablíčka a zalejete polevou,pečeme 55 až 60min raději si ho ale hlídejte:))
pak posypete moučkovým cukrem a je to,je vážně křehký skvělý,jako nekuchařka nechápu to chlazení,ale určitě je to třeba:))no tak snad jsem na nic nezapoměla.

Omluvte prosím mé psaní jsem na to hrozná a chyby se mi nechtějí opravovat,můj táta říká,že se to po mě nedá číst:))
Mějte se krásně lidičky.Lenka

10 komentářů:

  1. Koláč vypadá mooc dobře. Srnky vidět v pozadí jsou :-), taky mám ráda, když je zima a žení se čerti, být doma a koukat z okna. Hezký týden. Dana

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych si ho dala teplý se šlehačkou s kakaem :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, to je zákusek jak z nějaké restaurace z Provence či z kavárny v Paříži, vypadá k nakousnutí. Přeji opravdu klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Zákusek vypadá prudce jedle. A na pampeliškový med si u nás ještě dlouho musíme počkat, sotva sem tam začínají...
    Tak ať se vydaří
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  5. Leni, krásný výhledy (sloup nám na zahradě také trůní, ale již jsem si na něj zvykla ;-)), srnky vidět jsou a koláč vypadá luxusně. :-) Přeji klid v duši a radost z každého dne... D.

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, ačkoli smutné, je to lidského života běh... "zapatlejte" tenhle čas do svých krásných kousků z hlíny.
    A truchlete, chce to čas, znám to.
    Jo a ta panoramata máte luxusní, ta lehoulince závidím :-)
    Radka

    OdpovědětVymazat
  7. Leni,koukam,že letošní rok u Vás zrovna není nejveselejší! Ale ve vzpomínkach ti tvý blízcí zůstanou stále!Objimam tě💗 A dělání dělání všechny smutky zahání,...

    OdpovědětVymazat
  8. Máš krásný výhled z okna Leni. Smutek nech plynout, má to tak být. Vždyť vzpomínky na tvé drahé ti nikdo nevezme.
    Ála
    A koláč vypadá skvěle!!

    OdpovědětVymazat
  9. Máte nádherný výhled!
    Leni ,chyběla jste tady, doufám, že na blog nezanevřete.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  10. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat